Narodni heroj Ljiljan Vidić(2015.) – ili ga voliš ili ga mrziš, ali tu je!

Ivan-Goran Vitez mi je ostao u pamćenju sa svojim filmom Šuma Summarum koji je bio odlična kombinacija anarhoidne crne nasilne komedije, društvene kritike i filma u stilu Deliverance u kojem ekipa iz jedne tvrtke na team buildingu u pripizdini zapne za oko familiji primitivnih rednecka koji ih počnu proganjati i ubijati sa twistom na kraju.

Jako sam se radovao ovom filmu, no nekako uz svu ostalu ponudu mi je prošao ispod radara, stalno sam nekako odgađao pogledati ovo čudo, iako je bio popriličan kino hit u Hrvatskoj, što nije česti slučaj za domaći film. Kada film počne i mladi pjesnik Ljiljan Vidić (odličan Kristijan Jaić) i njegova spaljena mama (veteranka Slavica Knežević) budu prikazani nekako trashy, pogotovo onaj odlazak u dućan i susret s ustaškim policajcom kojeg u cameo ulozi glumi odličan Robert Roklicer, počinje mi svitati da bi ovo moglo biti nešto ultra glupo.

No, kako sam se ufuravao u film, počelo mi je svitati da je film zapravo odlična anarhoidna komedija koja se sprda sa svim i svačim, od partizana, ustaša, komunista, fašista, hipstera… Film je zapravo suluda ideja o grupi partizana na čelu s Ljiljanom koji se prijave za ustašku verziju Supertalent showa preko kojeg bi, u slučaju da pobijede bili pozvani na domjenak kod Ante Pavelića(fenomenalan Dražen Čuček), te bi izvršili atentat na njega i Adolfa Dadu Hitlera te bi završili rati. Ideja je suluda, ali zapravo sam se više puta uhvatio u glasnom smijehu gledajući ovaj film, koliko je apsurdnih situacija, smiješnih, a zapravo pomalo tužnih. Postava je fenomenalna, od mladih snaga preko veterana Stojana Matavulja kao prejebenog komandanta Struje, Dragana Despota kao Tita, cameo uloge Mile Kekina u ulozi čovjeka bankomata, Anje Šovagović kao Vesnine pomajke folksdojčerice i mnogo drugih. Ovo ludilo morate pogledati, neki ga vole, neki ga mrze, ali nema između. Meni je fenomenalan. Preporuka!

Leave a comment